Selecciona Edició
Connecta’t
CRÍTICA i

‘FAQS’ acull la rèplica de Roures a Rosell

El productor desmenteix afirmacions que no es van sentir al programa amb l’expresident del Barça

Jaume Roures.
Jaume Roures.

La turbulenta administració que va fer TV3 d’El cas Rosell, un documental de producció pròpia emès el 17 de maig, va acabar (?) aquest dissabte amb la invitació de Jaume Roures al sempre servicial FAQS, programa de la seva productora Mediapro. La tisorada a la menció en el documental-entrevista a una interlocutòria judicial del cas que afectava Imagina, matriu de Mediapro, és l’origen del conflicte. La direcció d’Esports de TV3, segons el cap de l’emissora, va imposar dues retallades en el metratge que l’autor del documental va considerar directament censura. Un concepte que comparteix el Comitè d’Empresa de l’emissora i que rebutja el Comitè Professional. A més, un espai cuinat molt abans es va emetre quan Jordi Évole s’havia emportat els mèrits de fer la primera entrevista televisiva a Sandro Rosell després de l’episodi carcerari. Amb Évole, Rosell manifestava les seves sospites que Roures, d’alguna manera, era al darrere dels seus problemes amb els tribunals.

L’endemà del programa d’Évole, Catalunya Ràdio recupera l’àudio d’aquesta manifestació de Rosell i en dona la rèplica a Roures, que ironitza sobre la seva suposada influència dins de l’Audiència Nacional i demana, en tot cas, que Rosell concreti les acusacions. El Telenotícies ho replica. El dia 22, recull la comissió de control parlamentari a la direcció de la corporació i ho focalitza en una pregunta de la diputada de Ciutadans Sonia Sierra sobre la censura del programa. En la rèplica, el director de TV3, Vicent Sanchis, visiblement molest, teoritza que allò no es va tallar, senzillament es va editar i que va ser responsabilitat de la direcció d’Esports. El fragment que tria TV3 de les seves paraules conclou amb contundència: ell no l’hauria emès perquè no compleix el llibre d’estil. No fa més concrecions. Ja les havia fet la presentadora de l’informatiu en la introducció de la notícia: el documental no recollia prou diversitat de veus. Una norma raonable que, lamentablement, TV3 no s’exigeix sempre amb la mateixa fermesa.

Dijous passat, Rosell va fer la presentació telemàtica del llibre on recull l’experiència de 22 mesos en presó preventiva. Allà va dir que no li agradaria una Catalunya independent “on la televisió pública, TV3, practiqués la censura; aquest no és el meu país”. El magazín Tot es mou, a la tarda, va fer una crònica de l’acte. Silenciant, però, la clara dedicatòria de Rosell a la casa.

I aquest dissabte, FAQS ha convidat Jaume Roures. L’entrevista dedica inicialment un bon grapat de minuts a la boirosa figura del destituït cap de la Comandància de la Guàrdia Civil de Madrid, Diego Pérez de los Cobos. El que justifica, a parer del programa, que sigui Roures el convidat per parlar de l’assumpte és que l’any 2017 va dirigir un documental, emès per TV3 entre altres emissores, sobre les clavegueres del Ministeri de l’Interior. Després es passa a parlar de la imminent recuperació de la lliga de futbol i la presentadora se sent obligada (“l’hi he de preguntar”) a interrogar-lo sobre si ha llegit el llibre de Rosell, on surt ell. Òbviament no l’ha llegit, té altres lectures més importants a fer, diu, i replica un parell d’errors en els quals insisteix Rosell. Per exemple, que Roures es vol venjar perquè en la seva presidència culé va canviar d’operadora en favor de Telefónica. Aquest canvi es va produir, explica Roures, quan Rosell ja no era president. I entrant en matèria, el fundador de Mediapro recrimina als autors del documental que ningú de TV3 li truqués tot i sortir-hi mencionat. “Sé una mica sobre periodisme i és norma que si s’implica un tercer... se li pregunta. Cal seguir el que s’aprèn a la universitat sobre periodisme”, sentencia. La seva intervenció es tanca explicant, sobre pregunta de la presentadora i sense que ningú aporti cap versió contradictòria, que hi ha un cas judicial obert per un episodi d’espionatge durant tres anys i mig del qual Roures fa responsable Rosell “i uns sequaços que tenia” als quals es va trobar, en els seus servidors, 14.000 correus del fundador de Mediapro.

Feina feta. FAQS és una producció d’El Terrat, empresa adquirida el desembre passat per Mediapro. La paradoxa del cas és que TV3 ha donat l’oportunitat a Roures de replicar sobre unes afirmacions que, en el programa amb Rosell, o no es feien o es van editar/censurar. Una rèplica sobre unes al·lusions que l’espectador de TV3 ignora perquè no s’han fet o no les han deixat veure.

S'adhereix als criteris de The Trust Project Més informació >

MÉS INFORMACIÓ