Selecciona Edició
Connecta’t

Corea del Nord condemna a mort quatre periodistes sud-coreans

Els reporters són sentenciats per la ressenya d'un llibre britànic sobre la vida al país

El llibre 'La República capitalista de Corea' en una llibreria de Seül.
El llibre 'La República capitalista de Corea' en una llibreria de Seül. AP

Un tribunal de Corea del Nord ha condemnat a mort dos periodistes sud-coreans i els directors dels diaris pels quals treballen per publicar ressenyes d'un llibre britànic sobre la vida al país asiàtic. El tribunal ha considerat que van cometre el delicte d'"insultar greument la dignitat" del país en entrevistar els autors del llibre, segons ha publicat la premsa oficial nord-coreana. Els periodistes podrien ser executats en qualsevol moment, segons mitjans de Corea del Sud.

El Ministeri d'Unificació de Corea del Sud ha condemnat immediatament la sentència emesa pel tribunal del país veí, assegurant que Seül "prendrà les mesures necessàries per garantir la seguretat dels ciutadans sud-coreans".

"Els criminals no tenen dret d'apel·lació i l'execució serà duta a terme en qualsevol moment i lloc, sense procediments addicionals", ha indicat un portaveu del tribunal a l'agència sud-coreana de notícies Yonhap.

Els periodistes britànics que van escriure el llibre són James Pearson, corresponsal a Seül de l'agència britànica de notícies Reuters, i Daniel Tudor, excorresponsal a Corea del Sud de la revista The Economist. El seu llibre, titulat North Korea Confidential ('Corea del Nord Confidencial'), està basat en entrevistes a desertors nord-coreans, diplomàtics i comerciants i reflecteix una creixent economia de mercat en la qual la població del país té accés a programes de televisió sud-coreans, moda i pel·lícules xineses o nord-americanes introduïdes de contraban.

L'edició en coreà del llibre, publicada aquest mateix mes i traduïda com La República capitalista de Corea, va ser ressenyada pels periodistes Yang Ji Ho, de Chosun Ilbo, i Son Hyo Rim, de Dong A Ilbo. El tribunal ha jutjat que els autors "van difamar salvatgement la realitat de Corea del Nord".