Selecciona Edició
Connecta’t

Molt o molt poc

A les xarxes s'ha encès el debat sobre si la cobertura de TV3 era propaganda i la de TVE, silenci dolós

Desplegament de TV3 a la Diada.
Desplegament de TV3 a la Diada.

Que TV3 donaria una cobertura amplíssima, extenuant, a la Diada era previsible, no només per la tradició informativa d'aquesta data, com la de Sant Jordi, sinó perquè la mateixa emissora es va comprometre a aconseguir el seu èxit. Divendres va dedicar una tertúlia on es van donar tot tipus de consells logístics i quatre (incloent-hi la presentadora) dels cinc participants es van dedicar a la hipèrbole i als bons desitjos sobre la Diada mentre mostraven reticències sobre l'acte d'aquella nit a Sant Boi. Als programes de previsió del temps, els mapes del diumenge no s'identificaven amb el nom del dia, com els del dissabte o els del dilluns. Era el mapa de la Diada. Però si uns... molt. Altres... molt poc. Aquest mateix divendres, la segona edició de l'informatiu territorial de TVE feia un resum molt encongit amb només dues veus alienes al narrador, Carme Forcadell i García Albiol.

Dissabte, l'article dAda Colau en aquest diari va ser repicat pels informatius de TV3 i 3/24. També ho va fer l’informatiu de TVE. 24 hores de TVE el va ignorar. El Telediario va resumir bé l'acte de Sant Boi, però va tancar la crònica amb una incrustació profilàctica d'Arrimadas avisant la població sobre l'independentisme dels podemites. El missatge institucional de Puigdemont va ser servit a la carta. TV3 el va donar a les 21 hores. Catalunya Ràdi, va aprofitar el descans del partit del Barça, a les 21,15 hores. Un retard que demostra que el primer és el primer.

Aquest diumenge, la cobertura de TV3 des de les set del matí va provocar moltes estones d'omplir per omplir. Les declaracions dels manifestants van ser la manera d'anar repetint el missatge dominant de la celebració independentista fins que van prendre el relleu la lectura seqüenciada del manifest, els discursos i les entrevistes eufòriques. El batec de punts grocs no va generar un efecte molt vistós; sí el va subministrar la participació multitudinària minuciosament retratada.

Sobre les xifres de participació, una disputa tan tradicional com contaminada, 8TV, que també va seguir en directe totes les concentracions, li va donar més voltes. La televisió del Grup Godó va connectar amb la concentració alternativa posterior de la CUP, mentre que TV3 va esperar per donar-ne un breu al TN. El Telediario de la nit va donar a la notícia uns 11 minuts, tres dels quals, dedicats als partits absents. A les xarxes començava un debat: si aquest molt de TV3 era propaganda i si aquest molt poc de TVE, silenci dolós.

MÉS INFORMACIÓ