Selecciona Edició
Connecta’t

TVE retira de la graella ‘Así de claro’, el programa de debat de Buruaga

El programa no arribava al milió d'espectadors, molt per sota de les noves apostes de Telecinco, ‘Anclados’, i Antena 3, ‘Pekín Express’

Imatge de Buruaga en el programa 'Así de claro'. Ampliar foto
Imatge de Buruaga en el programa 'Así de claro'.

TVE va cancel·lar dimarts Así de claro, el programa setmanal de debat i entrevistes dirigit pel periodista Ernesto Sáenz de Buruaga i produït per Pulso (filial de Secuoya). La cadena havia contractat amb aquesta productora un total de 13 capítols de 150 minuts de durada cadascun, ampliables a 27, però "ha decidit retirar de la graella de La 1 el programa en no haver aconseguit els objectius esperats d'audiència", tal com diu el seu breu comunicat.

La factura del paquet complet ascendia a 2.188.000 euros (IVA inclòs), segons fonts de la corporació, que xifren en 3.000 euros per lliurament el salari del presentador,informa Rosario G. Gómez. Com tots els continguts contractats, el futur d’Así de claro anava marcat pel suport de l'audiència. Les dues parts havien fixat una quota per mantenir-lo en antena, cosa que en el sector s’anomena quota de tall. En aquest cas, el llindar se situava en el 10% de quota de pantalla, de manera que si durant quatre emissions consecutives no atreia l'atenció d'1,8 milions d'espectadors, –tal com ha passat– la cadena podia rescindir el contracte. Dilluns passat, en la seva tercera emissió, Así de claro només va atreure l'atenció de 704.000 espectadors (5,1% de quota de pantalla), en contraposició amb els 3.767.000 (20,7%) d’Anclados, a Telecinco, i 1.968.000 (13,1%) de Pekín express, a Antena 3.

TVE retira de la graella ‘Así de claro’, el programa de debat de Buruaga

Amb aquest projecte, Buruaga, que va ser director d’informatius de la televisió pública durant la primera legislatura de José María Aznar, aspirava a estar “enganxats al carrer, a la normalitat, a la gent”.

El programa de debat d'actualitat de La 1, que inicialment s'havia batejat España opina, no va aconseguir el suport del consell d'administració de RTVE, motiu pel qual la seva estrena es va retardar mes i mig de la data prevista.

La polèmica va seguir acompanyant el programa. Alguns membres del consell d'administració de RTVE consideraven que l'espai havia d'enquadrar-se dins de l'àrea dels informatius i que, per tant, no podia externalitzar-se. No obstant això, l'assessoria jurídica de la companyia va avalar que es tractava d’"un agregat heterogeni" de continguts, per la qual cosa es va situar dins de l'àrea de magazins. TVE defensava la "vocació d'entreteniment" d’Así de claro, incloent-hi algun bloc d'humor dins del debat d'analistes que comentaven diferents temes d'actualitat.