Selecciona Edició
Connecta’t

‘The Sun’ fa marxa enrere i torna a publicar la seva pàgina de ‘topless’

"Això és la pàgina 3 i una foto de la Nicole", proclama després de dos dies sense nu

Vista de diversos exemplars del tabloide britànic 'The Sun' del 20 de gener. Ampliar foto
Vista de diversos exemplars del tabloide britànic 'The Sun' del 20 de gener. EFE

Els pits nus han tornat avui a la pàgina 3 del sensacionalista The Sun després de tot just dos dies d'absència i quan el feminisme encara estava celebrant l'eliminació d'aquest controvertit espai, que el tabloide va inaugurar fa 44 anys.

Amb el títol d'Aclaracions i correccions i la imatge d'una dona rossa amb el bust al descobert, el tabloide declara: "Després de les recents informacions de premsa, volem aclarir que això és la pàgina 3 i que aquesta és una foto de la Nicole, de 22 anys, de Bournemouth". "Volem disculpar-nos davant dels periodistes de la premsa escrita i les televisions que han passat els dos últims dies parlant i escrivint sobre nosaltres", afegeix.

The Times, que pertany igual que The Sun al conglomerat de mitjans News UK del magnat nord-americà Rupert Murdoch, va avançar dimarts la notícia. “L'edició de divendres va ser l'última amb la imatge d'una glamurosa model amb els pits nus en aquesta pàgina”, va assegurar el diari.

Malgrat que té tota la pinta del típic cas d'assaig-error-rectificació, la veritat és que The Sun no ha confirmat mai la definitiva desaparició del nu de la pàgina tres. "The Sun no ha dit en cap moment què passaria amb la pàgina 3", ha puntualitzat a l'agència AFP Dylan Sharpe, relacions públiques del diari. Dimarts Sharpe va tuitejar amb prudència una obvietat per no enganxar-se els dits: “La pàgina 3 de The Sun serà demà on sempre ha estat: entre la 2 i la 4”.

La ministra d'Educació del Regne Unit, la conservadora Nicky Morgan, va assegurar ahir que "ja era hora" que la publicació fes "un petit pas, però significatiu" per millorar "la imatge que donen els mitjans de les dones i les noies". Fins i tot el primer ministre britànic, el conservador David Cameron, a través del seu portaveu oficial, va voler pronunciar-se sobre la pàgina 3, tot i que ho va fer de manera tèbia perquè és un assumpte molt britànic i ja forma part de la cultura popular d'aquest país, sobretot entre la classe treballadora.

"El primer ministre sempre ha afirmat que el que publiquen els diaris és assumpte dels diaris. La seva opinió és que les decisions dels editors és seva. Hi ha un punt important entorn de la qüestió de la independència dels diaris i és que prenen les seves pròpies decisions editorials", va dir el portaveu de Cameron.

"Sembla que hem de reprendre el combat", ha declarat al respecte el grup de pressió No More Page 3. Quan va comprar el mitjà l'any passat, Murdoch va qualificar la tradició de "passada de moda", però va afegir: "Passada de moda per al meu gust, però els lectors no sembla que comparteixin aquesta opinió". Haurà estat precisament la reacció dels lectors la que l'ha portat a fer marxa enrere? Amb 2,2 milions d'exemplars al dia, The Sun és el diari amb més circulació del Regne Unit. Sigui com sigui, caldrà guardar els brindis per la fi d'una era per a un altre moment.

MÉS INFORMACIÓ