Selecciona Edició
Connecta’t

Els jutges avalen fer fora 127 empleats pel tancament de RTV Mallorca

Eren estacions públiques en català i no eren altaveus del poder

La Ràdio i Televisió de Mallorca (RTVM), una emissora (Ona Mallorca) i un canal (M), eren estacions públiques que parlaven en català i no eren altaveus uniformes i permanents del poder. La majoria absoluta del PP de Balears –que té un canal autonòmic, IB3 va decidir el 2011 tancar M i Ona Mallorca. El seu pressupost era de 10 milions l’any i donaven feina a 127 professionals de la informació i tècnics. Ara el Tribunal Superior de Justícia ha dit que va estar ben fet i ha llevat la raó als treballadors que hi varen recórrer. "Tot i l’indubtable interès públic, no és una competència del Consell de Mallorca”.

Els jutges consideren que econòmicament quedà acreditada la inviabilitat de l'empresa i que la rescissió o finalització dels contractes és una decisió política, que és discrecional però no arbitrària, que ha d'obeir a un criteri i objectiu.

La sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears ha emès una sentència que desestima el recurs de cassació presentat pels treballadors i els sindicats i declara conforme a dret la decisió del Govern de les Illes Balears sobre l'extinció de les relacions de l'empresa. S’ha avalat i autoritzat l'acomiadament col·lectiu de 127 treballadors de la Ràdio Televisió de Mallorca amb la indemnització legal establerta.

El tancament de RTVM va obligar a fer un concurs de creditors des del Consell de Mallorca. El concurs és "culpable" en la seva gestió per impagaments als perjudicats per gairebé 8 milions d’euros. L’edifici de Son Puig que havia de ser seu de la ràdio i televisió està en subhasta. La vella seu de M, de lloguer, es cremà en un incendi i la d'Ona Mallorca està llogada per a ús comercial.