Nobel per a la ciència que explica els neutrins, la partícula fantasma

El japonès Takaaki Kajita i el canadenc Arthur McDonald reben el Premi Nobel de Física pel descobriment de l'oscil·lació d'aquestes partícules

Nuño Domínguez

El japonès Takaaki Kajita i el canadenc Arthur McDonald han rebut avui el Premi Nobel de Física pel descobriment de l'oscil·lació dels neutrins, la qual cosa demostra que aquestes partícules tenen massa.

El descobriment de tots dos físics “ha canviat la nostra comprensió del funcionament més profund de la matèria i pot ser crucial per a la nostra visió de l'univers”, ha assenyalat l'Acadèmia de Ciències Sueca, que cada any atorga aquest guardó.

Kajita treballa en l'experiment Super-kamiokande i està afiliat a la Universitat de Tòquio. McDonald està adscrit a Queen’s University del Canadà.

Nuño Domínguez
Nuño Domínguez es cofundador de Materia, la sección de Ciencia de EL PAÍS. Es licenciado en Periodismo por la Universidad Complutense de Madrid y Máster en Periodismo Científico por la Universidad de Boston (EE UU). Antes de EL PAÍS trabajó en medios como Público, El Mundo, La Voz de Galicia o la Agencia Efe.